Alevilik Missisipi (Alevilik Mezhep mi)

Alevîlik Missisipi

alevilik-mezhep-mi

Son zamanlarda sürekli dillendirilen bir akıl tutulması: ” Alevilik mezhebi, Alevilik mesebi, Alevilik messepi, Alevilik meshebpi…”

Yakında “Alevilik Missisipi”ye kadar varacak bir akıl tutulması… Tarikat olan Bektaşiliktir. Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli ile alakası olmayan, sonradan balım sultan tarafından onun adına, 16. yyda osmanlı emri kurulmuş bir devlet tarikatıdır. Zaman zaman osmanlının emrinde koşturulmuş olsada daha sonra osmanlı kontrolünden çıkmış 1826’da yasaklanmıştır. Osmanlının bir siyasi kurnazlığı ile pir hünkar hakka yürüdükten 92 yıl sonra 1363 yılında yeniçeriye pir edilmesi bunun başlangıcıdır. Saygıdeğer araştırmacı Haşim Kutlu’dan bir alıntı;

>>> Biraz bugünkü Hıristiyanlıktan, biraz şia, biraz Hanefi mezhebi, biraz Müslümanlık, biraz Kızılbaş Alevîlikten derlenmiş bir tarikattır Bektaşilik, başlı başına bir yol değildir… Oysa Kızılbaş Alevîlik ne mezheptir ne de Tarikat.<<< (*)
(*)Haşim Kutlu, Yol Erkan Meydan, Yurt Kitap Yayın

Alevilik başlı başına bir yoldur; tüm semavi ve yapay dinlerden münezzehtir (Münezzeh: Pâk, kusur ve noksanlıklardan uzak. Hiçbir şeye muhtaciyeti olmayan).

Alevilik 17.yy piri Kul Nesimî’nin;

Mezhebimi ne sorarsın birader
Biz mezhep bilmeyiz yolumuz vardır

nefesinde de buyurduğu gibi başlı başına bir yoldur. Alevîlik, kendini 72 milletten değil; 72 milletin dışında 73. millet olarak tanımlar ve bu yönüyle hiçbir dinin yan ürünü, yaması, mezhebi olarak değerlendirmediğini haykırır. 72 Millet Havva kolu; 73. millet Naciye Ana koludur. Güruh-u Naci (Yada Naciye Güruhu) kabulü de buradan gelir. Her kabulün bir zahiri (dışsal-şekilsel) ve birde Batinî (içsel-öz-asli) boyutu vardır.

İsmi musemma kaydına düşmeyen.
Dört kapı kırk makamdan geçmeyen,
İşleğini 72’den 73’e seçmeyen

İster Seyid-i Sadat Evlad-ı Resul.
İster ismi Şah talibiyim desin ne fayda
(Fedaî)

73 ü seçmedikten sonra, tarikat, mezhep, ırk, milliyetçilik, savaş, nefret, kin, katliam, tecrit, din, allah, cin, peri, melek…. ile uğraşılır durulur. Aleviliğin apayrı bir yol olduğu görülmediği sürece; felsefesi, kabulleri izlenmediği sürece başka dinlerin, ideolojilerin, öğretilerin peşinden gitmemizde şaşırtıcı değildir ve Aleviliğe mezhep yaftası yapıştırmakta bu anlamda şaşırtıcı değildir.

–Kul Seyyid–

Yorum Yap - Katkı Sun

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s